قیمت پسته خام عمده

انسان تنوع را دوست می‌دارد و ان را در زندگی خسته‌کننده می‌سازد و این تنوع در برنامه‌های غذایی انسان بیشتر به چشم می‌خورد و می تواند از پسته برای انرژی بیشتر استفاده کند که مصرف پسته خام در صورت خرید عمده فروشی می تواند یک میان وعده سالم باشد.

ذائقه انسان باعث ایجاد و نواوری شده و تنوع غذایی زیادی را در میان انسان‌ها به وجود اورده است و یکی از این تغییرات در اجیل مشاهده میشود و پسته یکی از فراوان‌ترین پسته‌ها است و همواره بخشی از میان‌وعده‌های پرطرفدار به ویژه ایرانیان را تشکیل می‌دهد.

پسته فندقی رفسنجان شکسته همان مغزی است که توسط ماشین‌های خرد کننده خانگی یا ماشین‌های حرفه‌ای در کارگاه‌های بزرگ خرد و له شده است، اما بسیاری از شیرین‌کننده‌ها و کوینپرها که فعالیت ان‌ها نه چندان گسترده است، این فرایند را در خانه و با نورد چوبی انجام می‌دهند یا به وسیله ان می‌توان مغز پسته را فشرده و له کرد.

پسته نمکی مزمز در واقع بخشی از خانواده بادام است و همچنین روی درختان کوچکی که ریشه در اسیای میانه و خاورمیانه دارند رشد می کند. البته گفته می شود که اکنون پسته ها در همه کشورها کشت داده می شوند و به اسانی قابل استفاده هستند. در کشورهای دیگر کشت پسته این امکان را برای همه فراهم می‌سازد و انها را دلپذیرتر و مفیدتر می‌کند.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که پسته ابتدا در نقاط بین ایران و افغانستان یافت شده و توسط ایرانیان باستان مورد استفاده قرار گرفته است و در استان کرمان در خاور میانه با بالاترین میزان تولید پسته در جهان رتبه نخست را دارد و باید بدانید که کرمان بهترین و بالاترین کیفیت پسته خشک را در جهان تولید می کند و خود ایران نیز دومین پسته در بازار جهان است و صادرات پسته را بسیار بیشتر بهبود بخشیده است.

برخی از تاریخدانان و باستان شناسان بر این باورند که قدمت این پسته ۶,۰۰۰ سال است و از ان زمان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. انها همچنین در گذشته از این دارو در موارد پزشکی استفاده کرده و از ان برای درمان زخم ها یا جلوگیری از اوریون استفاده می کردند و همچنین پسته همین طور به خمپاره تبدیل و پسته و ترکیب ان با چند داروی دیگر نیز تجزیه شد که این امر به بهبود و درمان زخم ها منجر گردید و اکنون دوباره به مصرف پسته تبدیل شده است.

حتی امروزه پسته به عنوان یک صنعت ارایشی مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی ان با ارزش است. پسته نوعی گیاه است که به اب کمی نیاز دارد که به نام گیاهان بیابانی شناخته می شود و گیاه پسته در برابر خاک های شور و حتی خاک های شور بسیار مقاوم است.

انها خوب رشد می کنند و به نحو شگفت اوری خوب عمل می کنند و تا نه تا پنجاه درجه هم دوام دارند اما باید توجه داشت که گیاه های پسته در نواحی مرطوب و معمولی کیفیت و رشد ضعیفی دارند و برای این نواحی مناسب نیستند. انها فقط می توانند باروری خوب و مناطق خشک خوب داشته باشند.

اگر شما پسته را در مناطق معتدل و مرطوب قرار دهید، به دلیل اینکه ریشه گیاه با اب زیاد تجزیه می شود، ممکن است گیاه پسته نیز از بین برود، بهتر است اگر بخواهید ان را در نواحی معتدل و مرطوب بکارد تا سطح خاک را کمی بالا ببرد و گیاه پسته را روی خاک زمین خود قرار دهید، تنها در صورتی که بتوانید در این مناطق از گیاه پسته استفاده کنید.

این گیاه عمدتا تا حدود هشت متر ارتفاع دارد و همچنین برگهایی دارد که به بزرگی دوازده تا بیست سانتیمتر است که همه انها در زمستان مانند سایر درختان می افتند و این درختان نیز انواع زیادی از جمله نر و ماده دارند و باید به خاطر داشته باشید که در میان درختان ماده کاشته شده است.

همچنین برای تولید محصولات بهینه تر و با کیفیت تر، به درختان پسته زنان نیاز است و همچنین میوه های پسته به صورت خوشه ای با پوست سفتی و با سر نرم به عنوان اجیل در خانه های ماست که طعم و مزه مطلوب ان نیز دارد و در مواد غذایی نیز کاربرد دارد.

قیمت مغز پسته

هنگامی که مغز پسته را به دو قسمت تقسیم می کنیم، ان را هسته پسته زرد می نامند، که اغلب به صورت دستی عمل می کند و حتی در فرایند تولید هسته پسته معروف ترین مغز پسته است، معروف ترین مغز پسته به لوبه-لوپه است، که تقریبا مشابه مغز بزرگ جعبه است.

این نوع مغز پسته، همانطور که در بالا برای شما توضیح دادیم، از شکستگی پسته دهان بسته برمی‌خیزد، همانطور که شما اشاره کردید، قسمت مغز پسته در حدود یک ثانیه سالم است، اما قسمت پسته گفته می‌شود که بطور متوسط به چهار تا هشت قسمت تقسیم می‌شود، و این واقعیت که هسته پسته دندانه‌ای شده است در مورد اندازه یک دندان است.

البته اکثر کسانی که با مغز پسته سر و کار دارند و یا از مغز پسته برای محصولات خاصی استفاده می کنند، دانش کافی در مورد این محصول دارند. مغز پسته‌ای با ابعاد و اندازه‌ای متفاوت از مغز سالم و بدون لبه جزو قسمت‌های پسته‌ی شکسته به حساب می‌اید.

از انجا که این نوع از مغز پسته دارای منافذ کوچکتر و کوچکتر از سر پسته است و قیمت ان پایین تر از دنبه است، به طور معمول قیمت هسته پسته سرخ شده به ۳ پارامتر بستگی دارد؛ اول، مقدار رنگ خوب و سبز ان، دوم، میزان عطر و طعم که محصول شامل است و سوم، نکته ای که بسیاری از متخصصان در مورد ان نگران هستند این است که ایا محصول توسط دستگاه وینچ یا با قیمت خاکریز حذف می شود.

مغز پسته ریز

اغلب این اتفاق می‌افتد که یک پسته خندان که در یک درخت رشد می‌کند به علت شوک فیزیکی یا محیطی به پسته وارد می‌شود و از طریق درختان یا به طور مستقیم وارد ان می‌شود که باعث می‌شود که ناقص بماند و از رشد کامل ان باز بماند. و مغز داخل پسته رشد نکرده و کامل باقی نمی‌ماند. این دسته از پسته‌ها تا حدودی بزرگتر یا کوچکتر از یک دانه هستند و از این رو هسته پسته نامیده می‌شوند.

پسته خام

پسته خام یا پسته های برشته ؟

تنوع غذاها نمایانگر تنوع سلیقه ی مردم است، به طوری که نمی توان گفت کدام یک بهتر است وقتی پسته ی خام یا پسته ی برشته شده اما به طور کلی، پسته برشته شده طرفداران بیشتری دارد و دمیدن مغز مانند مغز پسته به دلیل قرار گرفتن در معرض دما و ظاهر برخی مواد، باعث تغییرات شیمیایی در ساختار و رنگ مغز می‌شود و دمای زمان پخت بسیار مهم و تعیین کننده است و اگر پسته در حدود ۱۴۰ درجه سانتی گراد و ۱۵ دقیقه بوی گرفته شود، چربی در پسته خسارات زیادی ایجاد نمی کند، کاهش ویتامین ها حداقل می باشد و احتمال اکریلامید پایین است.

دمای پایین ۱۲۰ تا ۱۴۰ و دمای متوسط ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه سانتی گراد باعث ایجاد بوی مناسب پسته می شود و مهمترین نکته در کنترل پسته، استفاده مناسب از روغن است، بنابراین توصیه می شود از روغن هایی مانند روغن نارگیل برای این منظور استفاده شود که مقاومت حرارتی خوبی دارد.

پسته خام عمده

این نوع از مغز پسته در میان کسانی که محصولات درجه دو یا سه تولید می کنند بسیار پر طرفدار است. قیمت پسته نیز به عنوان یک عامل مهم برای مراجعه مصرف کنندگان به این محصول، مقرون به صرفه است. متاسفانه نکته منفی این مغز پسته این است که رنگ پوست روی مغز قهوه ای یا به اصطلاح مغز سوخته که باعث کاهش زیبایی ظاهری این محصول می شود.

تفاوت معناداری بین خواص پسته برشته و ویژگی‌های پسته خام وجود ندارد؛

چنانچه پسته برشته شده به طور صحیح در مقایسه با پسته خام، یا مواد نگهدارنده، دارای نمک باشد، از ان استفاده کرده و از مصرف بیش از حد ان جلوگیری شود و یکی از نکات مهم این است که پسته های برشته شده، نسبت به پسته های تازه، سریعتر و فاسد خواهند شد. بنابراین با توجه به واپاشی زودرس پسته توصیه می شود در محیط های خشک و سرد نگهداری گردد.

شما می توانید پسته با کیفیت و مرغوب که در بسته بندی های متنوع را از سایت ما خریداری کنید و برای خرید این محصول از طریق لینکی که در سایت قرار دارد فرم مربوط را پر کنید تا با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.