خواص تخمه آفتابگردان بو داده برای سلامت و زیبایی که هیچ وقت نمی دانستید

آجیل و تنقلات علاوه بر طعم و مزه، خواص بهداشتی و زیبایی بسیاری نیز دارند، یکی از محبوب ترین تنقلات در بین ایرانیان تخمه آفتابگردان بوداده است، تخمه آفتابگردان علاوه بر طعم منحصر به فرد، ویژگی های بسیار دیگری نیز دارد که در برخی از مهم ترین ها آن ها به آن اشاره خواهیم کرد.

در این مقاله شما را با خواص یکی از شگفت انگیزترین مواد مغذی که به دلیل قیمت پایین دارای خواص بسیاری می باشد آشنا می کنیم، تخمه آفتابگردانی که در انواع ریز، درشت، سیاه و سفید به بازار عرضه می شود. در اینجا باید با این دانه ها بیشتر آشنا شوید و همچنین با این نوع تخمه ها آشنا شوید و سپس ویژگی های این محصول را با شما در میان بگذارید.

در اینجا چند نوع از این دانه ها را که در بالا به شما معرفی کردیم، آشنا می کنیم. جالب است بدانید که امروزه این دانه ها با توجه به ذائقه مردم طعم های متفاوتی در بازار دارند و به همین دلیل این محصول به یکی از بازارپسندترین دانه ها تبدیل شده است. البته لازم به ذکر است که این نوع تخمه ها یکی از محصولاتی هستند که درصد صادرات بالایی از محصولات کشاورزی ایران را به خود اختصاص داده اند و به همین دلیل بسیاری از مردم و تولیدکنندگان در کشور این محصول را تولید کرده اند زیرا حاشیه سود خوبی دارد.

آفتابگردان گیاهی یک ساله است که ارتفاع آن تا زمان گلدهی به سه متر می رسد و سمت مغلوب گیاه به شدت نور خورشید را دوست دارد بنابراین اعتقاد بر این است که در طول روز بیشتر جهت شرق به غرب است و به نور تمایل دارد. بنابراین گفته شد گلی است که جهت خورشید تغییر می کند، اما تصور اینکه آفتابگردان بیشتر به سمت مشرق، جایی که خورشید طلوع می کند، باقی می ماند اشتباه است و این گیاه بیشتر در دنیا به دلیل اشباع بودن این گیاه در جهان و مقادیر بیشتری روغن در جهان در ایران، علاوه بر استفاده از روغن به عنوان آجیل و خشکبار، طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است.

هنرمند مشهور فرانسوی ون گوگ دارای تعداد زیادی آثار هنری و طرح هایی است که در 12 مورد از مهمترین آثار طراحی گل آفتابگردان استفاده شده است. امروزه این نقاشی های زیبا میلیون ها دلار ارزش دارند. در ادبیات و زبان فارسی این گیاه از قدیم الایام در کشور ما ریشه داشته به گونه ای که شاعران بزرگی هستند که به زیبایی این گل ظاهر شده اند مانند ناصر خسرو، امیر معزی، سنایی، ملک الشعرای بحر، رشید و طواف و این نشان دهنده خاص بودن است.

یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت تخمه آفتابگردان تاثیر می گذارد کیفیت آنهاست که کیفیت بذرها به روش کشت کاشته، داشت و برداشت می شود و بهترین نوع تخمه آفتابگردان مربوط به مناطق گرم و خشک است زیرا تخمه آفتابگردان در این مناطق به خوبی رشد می کند و طعم بهتری پیدا می کند، این گیاه در برابر کم آبی مقاوم است اما به معنای عدم آبیاری نیست، آبیاری منظم تخمه آفتابگردان نیز طعم و روغن تولیدی را بهبود می بخشد.

خاک مناسب یکی دیگر از عوامل مهم در رشد و کوددهی آفتابگردان است. خاک باید دارای زهکشی مناسب و تخلخل زیاد باشد تا ریشه به خوبی گسترش یابد و گیاه در خاک رشد کند. در ارتفاع زیاد که اگر ریشه به خوبی در خاک نفوذ نکند، باد گیاه آفتابگردان را از جا می کند.

کوددهی با کیفیت بالا و به صورت کامل نه تنها تاثیر بسزایی بر طعم مغز تخمه آفتابگردان خواهد داشت، بلکه باعث افزایش ارزش غذایی، مواد معدنی و ویتامین های موجود در تخمدان ها و مغز چرب می شود.

در زمینه مبارزه با آفات و بیماری های آفتابگردان به دلیل اینکه در بیشتر موارد تخمه آفتابگردان به صورت خام مصرف می شود و معمولا این نوع آجیل شسته نمی شود، بهتر است تا حد امکان از سمپاشی خودداری شود. بنابراین خرید تخمه آفتابگردان از مراکز معتبر این تضمین را به ما می دهد که در تولید این تخمه ها از میزان کمی سموم و کودهای شیمیایی استفاده شده و کمترین خطر برای سلامتی انسان باشد.

تخمه آفتابگردان سفید

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم تا شما را با انواع دیگر خواص تخمه آفتابگردان آشنا کنیم.

همانطور که می دانید یکی از انواع تخمه آفتابگردان نوع سفید است که دارای خواص فراوانی می باشد از جمله تاثیر این محصول بر سلامت مغز قبلا بر اساس آخرین مطالعات انجام شده بر روی این محصول به این نتیجه رسیده است که مصرف تخمه آفتابگردان می تواند به میزان قابل توجهی بر آرامش ذهن شما تاثیر بگذارد. حاوی سطوح بالایی از تریپتوفان است که آن را برای مغز شما در تولید مجدد سروتونین بسیار موثر می کند.

از طرفی استفاده از این محصول در طب سنتی کاربردهای فراوانی دارد و افرادی که می خواهند خلق و خوی خود را تنظیم کنند از این ماده استفاده می کنند و از طرفی استفاده از تخمه آفتابگردان سفید را نیز برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود چون این محصول بسیار قابل هضم است و مصرف آن می تواند موثر باشد زیرا حاوی مقادیر زیادی فیبر است و در نتیجه گرسنگی را کاهش می دهد و همچنین به دلیل ارزش غذایی بالا می توان از آن برای رفع احساس گرسنگی نیز استفاده کرد. به دلیل استفاده از این محصول، می توان آن را به شدت توسط متخصصان طب سنتی توصیه کرد.

تخمه آفتابگردان سیاه

نوع دیگری از تخمه آفتابگردان وجود دارد که می توان آن را نوع سیاه نامید، اما لازم به ذکر است که این گونه ها هیچ گونه تغییری در خواص محصول ندارند، اما در آن شما را با نوع دیگری از خواص این دانه ها آشنا می کنیم. به عنوان اثر مثبت این محصول بر روی سطح هر بدن، در واقع تخمه آفتابگردان خام را می توان به عنوان منبع غنی امگا 3 و امگا 6 نام برد که می تواند در تعیین سطح هورمون های شبه تیروئید مفید باشد. بنابراین، این محصول برای کسانی که از این بیماری رنج می برند مفید است.

خرید و فروش تخمه آفتابگردان

در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد خرید و فروش تخمه آفتابگردان با شما صحبت کنیم، در واقع این محصول به دلیل خواص منحصر به فرد خود از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است و به همین دلیل در بحث صادرات و همچنین در بین کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. افراد و تولیدکنندگان زیادی برای تولید این محصول به میدان آمده اند. همچنین می توان گفت که در صنایع مختلف کاربرد دارد تا جایی که روغن آفتابگردان می تواند یکی از پرطرفدارترین محصولات در صنایع مختلف باشد.

اما مهمترین نکته در مورد تخمه آفتابگردان این است که ما ناخودآگاه از خواص این گیاه استفاده می کنیم حتی کسانی که نمی خواهند از تخمه آفتابگردان به عنوان آجیل استفاده کنند از آن به عنوان روغن در پخت غذا استفاده می کنند و به همین دلیل ترجیح نمی دهند خواص آن را بدانند. این آجیل بسیار خوشمزه است.

خواص تخمه آفتابگردان:

یکی از مهمترین خواص تخمه آفتابگردان این است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و سلنیوم است. این دو ویتامین و مواد معدنی در از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن و محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان ها تاثیر بسزایی دارند.
مصرف تخمه آفتابگردان نقش عمده ای در کاهش کلسترول دارد. تخمه آفتابگردان حاوی کلسترول نیست و در عوض حاوی استرول های گیاهی یا فیتو استرول است.
ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان به کاهش و درمان التهاب داخلی کمک می کند.
بیماری قلبی ناشی از کلسترول بالا، فشار خون و قند خون را می توان با استفاده از تخمه آفتابگردان بهبود بخشید، برای کمک به کنترل این سه بیماری مزمن و پیشگیری از بیماری های قلبی می توان تخمه را در رژیم غذایی این افراد جا داد. وجود یک اسید چرب غیراشباع به نام لینوئیک اسید تأثیر بسزایی در آرامش عروق، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول دارد.
ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تخمه آفتابگردان قدرت بدن را در برابر تهاجم میکروبی مانند باکتری ها و ویروس ها افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
برخلاف افسانه رایج و تصور مردم، تخمه آفتابگردان سرشار از پروتئین است و در نتیجه به عنوان منبع انرژی در بدن عمل می کند و می تواند به عنوان یک میان وعده مفید برای ورزشکاران و بدنسازان در نظر گرفته شود و ویتامین B1 و سلنیوم موجود در تخمه آفتابگردان به آزادسازی انرژی در بدن کمک می کند. بنابراین ورزشکاران می توانند از تخمه آفتابگردان به عنوان ماده مولد انرژی استفاده کنند.
ویتامین B5 موجود در مغز تخمه آفتابگردان سطح بالاتری از کلسترول خوب را در بدن فراهم می کند که به پیشگیری از بیماری قلبی نیز کمک می کند.
سلنیوم و ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان نقش موثری در پیشگیری از انواع سرطان دارد و بتاسیتوسترول در شرایط آزمایشگاهی می تواند از سرطان سینه پیشگیری کند.
وجود فیبر تخمه آفتابگردان در مغز به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از بیماری های مزمن مانند یبوست و بواسیر کمک می کند و همچنین از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می کند.
تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه تخمه آفتابگردان به عنوان میان وعده با ایجاد احساس سیری و کنترل اشتها به کنترل سطح گلوکز خون در بیماران دیابتی کمک قابل توجهی می کند.

تخمه آفتابگردان ریز

در اینجا شما را با برخی از خواص میکروسکوپی تخمه آفتابگردان آشنا می کنیم، مانند تأثیر مطلوب این تخمه ها بر سلامت قلب و عروق.

این تخمه ها به دلیل دارا بودن موادی مانند ویتامین E و همچنین اسید فولیک می توانند موثر باشند، به طوری که می توان گفت اگر بتوانید 70 درصد ویتامین مورد نیاز خود را دریافت کنید، این ویتامین سطح آنتی اکسیدان ها را به میزان زیادی افزایش می دهد. می دانید آنتی اکسیدان ها می توانند به طور قابل توجهی از رسیدن افراد به سطوح مختلف سرطان جلوگیری کنند.

از طرفی با استفاده از این تخمه می توانید مقدار زیادی منیزیم نیز دریافت کنید و همچنین همانطور که احتمالا می دانید منیزیم سیستم عصبی شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و شواهد نشان می دهد که با استفاده از این محصول نیاز بدن به ویتامینها تامین می شوذ لذا مصرف آن توصیه می شود زیرا می توانید اکثر مواد مورد نیاز خود را تامین کنید.

قیمت تخمه آفتابگردان

در این قسمت سعی داریم قیمت تخمه آفتابگردان را به شما بگوییم.

در واقع می توان گفت که این محصول دارای ویژگی های بسیاری است و همچنین به دلیل انواع مختلف آن دارای قیمت های بسیار زیادی می باشد، همانطور که می دانید و آنچه قبلا ذکر کردم این خوراکی دارای ویژگی های بسیاری است.

یکی از خواص، خاصیت ضد سرطانی این محصول است. تخمه آفتابگردان به دلیل دارا بودن مواد مغذی بسیار بالا است و همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر می تواند در حفظ سلامت آن ها و همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش بسیار موثر باشد. برای درمان بیماری های گوارشی می توان از این محصول به طور دقیق استفاده کرد اما باید بهترین باشد و محصول با بهترین کیفیت تهیه شود. ما قصد داریم بهترین قیمت بازار و همچنین کیفیت را به مشتریان عزیز ارائه دهیم.

شما می توانید به سایت ما مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرند.

اینها تنها بخشی از ویژگی های بسیار بالای تخمه آفتابگردان بود که در این مقاله نشان داده شد. اما باید توجه داشت که رعایت اعتدال در خوردن هر نوع غذایی بسیار مهم است و نباید پرخوری کرد. همچنین خوردن دانه های شور برشته شده کمکی به کنترل فشار خون نمی کند و نمک زیاد در این تخمدان ها باعث بیماری های زیادی می شود، دانه های شور باید اندازه زیاد داشته باشند و زیاد تفت داده نشوند تا طعم مغز با اسمز تغییر کند، پس باید با استفاده از مراکز فروش معتبر برای خرید تخمه آفتابگردان، گروه ما به ارائه مشاوره با بهترین کیفیت به مشتریان افتخار می کند. لطفا فرم درخواست مشاوره آنلاین را تکمیل کنید و منتظر پاسخ مشاوران ما باشید.