خواص انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی که نمی دانستید

انجیر خشک دارای خواص سلامتی و زیبایی است که نمی دانستید انجیر خشک با منشا گیاهی است که از فرآوری میوه درختانی به نام انجیر به دست می آید.

متعلق به جنس فیکوس کاریکا است که گونه های زیادی از آن موجود است.

لازم به ذکر است که انجیر خشک در یبوست نوزاد بسیار موثر است و افراد می توانند آن را در غذای کودک قرار دهند.

یک انجیر واقعی در داخل این سوراخ رشد می کند و معمولاً به آن دانه می گویند.

انجیر خشک با خشک کردن به دست می آید و این فرآیند معمولاً برای بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند زردآلو خشک، زردآلو خشک، گوجه فرنگی خشک و غیره است.

بنابراین، می توان با پرهیز از افزودن عناصر شیمیایی اسمزی (به طور کلی شکر و/یا نمک) انجیر خشک را با استفاده از فر تهیه کرد که در عین حال که به نفع این فرآیند است، خواص تغذیه ای غذا را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد.

انجیر خشک گونه‌های زیادی دارد که از نظر محتوای انجیر، روش‌های خشک کردن، سایر مواد و استفاده از افزودنی‌ها (آنتی اکسیدان‌ها، نگهدارنده‌ها) متفاوت است.

علاوه بر موارد ساده، انجیر خشک روکش شده با شکلات، انجیر خشک پر شده با بادام، انجیر خشک لعاب دار (شکر یا عسل) و غیره وجود دارد.

در زیر فقط به توضیح خواص تغذیه ای انجیر خشک ساده می پردازیم.

همانطور که انتظار می رود، انجیر خشک باید جزو گروه غذایی VI-VII باشد، اما در مورد میوه های تازه نیست، بنابراین آنها تمام ویژگی های لازم برای قرار دادن آنها در این دسته را ندارند. انجیر خشک انرژی بسیار بالایی دارد و عمدتاً از کربوهیدرات ها (قند خون بالا) تامین می شود.

برعکس، پروتئین ها و چربی ها در مقادیر حاشیه ای ظاهر می شوند و چگالی کالری بالای انجیر خشک مانع استفاده از آن در رژیم غذایی برای مبارزه با افزایش وزن می شود.

کربوهیدرات های موجود در انجیر خشک ساده هستند و عمدتاً از فروکتوز (یک مونوساکارید با شاخص گلیسمی پایین) تشکیل شده اند.

پپتیدها ارزش بیولوژیکی پایینی دارند و عمدتاً اسیدهای چرب چند غیراشباع (به ویژه چند غیراشباع) دارند.

در این میان مواد مغذی ضروری از گروه امگا 3 و امگا 6 وجود دارد که در متابولیسم لیپید و فشار خون مفید هستند.

با این حال، جزء چربی در “دانه” محصور است، که اگر جویده نشود، از روده ها عبور کرده و از بین می رود.

انجیر خشک همچنین سرشار از فیبر است که به کاهش شاخص گلیسمی غذا کمک می کند، اما ماهیتی متوسط ​​دارد.

با توجه به اینکه هم نرخ رشد گلیسمی (شاخص گلیسمی) و هم اوج بار گلیسمی (بار گلیسمی) مسئول تحریک انسولین هستند، می توان نشان داد که انجیر خشک برای تغذیه افراد مبتلا به اختلالات متابولیکی خاص مناسب نیست.

از جمله این شرایط به هیپرگلیسمی (یا دیابت نوع 2) و هیپرتری گلیسیریدمی اشاره می کنیم که اغلب به یکدیگر مرتبط هستند.

فیبر غذایی انجیر خشک همچنین به حفظ عملکرد خوب روده، جلوگیری از یبوست و تغذیه فلور باکتریایی فیزیولوژیکی (عملکرد پری بیوتیک) کمک می کند.

اما باید تصریح کرد که برای به دست آوردن اثر ملین، ترکیب انجیر خشک در مقادیر زیاد آب ضروری است که بدون آن خطر حاصل از اثر معکوس آشکار است.

انجیر خشک غنی از دانه باید از رژیم غذایی پیشگیرانه برای ادرار آور حذف شود.

تا آنجا که به نمک های معدنی مربوط می شود، انجیر خشک بیش از هر چیز دیگری که حاوی پتاسیم است (مفید برای ورزشکاران و دیگران) است، اما همچنین سرشار از کلسیم و فسفر (برای رشد مناسب و حفظ توده استخوانی) است.

همچنین به میانگین آهن موجود در این میوه خشک اشاره شده است.

با توجه به ویتامین ها، محتوای خوبی از تیامین (ویتامین B1) و رتینول معادل (سود A) وجود دارد.

انجیر خشک برای رژیم غذایی مقاوم به گلوتن و/یا مقاوم به لاکتوز مناسب است.
یک وعده متوسط ​​انجیر خشک حدود 40 گرم (100 کالری) یا حدود 4 واحد (هر کدام 10 گرم) است.

برخی از انواع انجیر خشک به ویژه انواع تجاری حاوی مواد افزودنی غذایی مانند دی اکسید گوگرد هستند.

انجیر خشک از خشک کردن انجیر به دست می آید.

انجیر در تابستان شیرین است و به دلیل خواص دارویی که به متابولیسم، التهاب و یبوست کمک می کند، معروف است.

نسخه خشک را می توان هم به صورت مصنوعی و هم طبیعی بدون افزودن مواد افزودنی یا نگهدارنده تهیه کرد.

انجیر خشک به دلیل کمبود آب، کربوهیدرات‌های محلول‌تری نسبت به میوه‌های تازه دارد، بنابراین ایده خوبی است که خود را به وعده‌های توصیه شده محدود کنید، یعنی ۲ تا ۳ انجیر در روز.

از طرف دیگر، محتوای فیبر خوب است که برای سلامت روده مفید است و می توان آن را برای افزایش گلوکز خون بعد از غذا تنظیم کرد.

فقط 2 تا 3 رقم انجیر می تواند به مقدار توصیه شده فیبر با مصرف 4 گرم کمک کند.

حذف آب همچنین به ریزمغذی‌ها اجازه می‌دهد تا تمرکز کنند، بنابراین مقادیر متوسطی از کلسیم و پتاسیم، یک ماده معدنی مهم برای عملکرد طبیعی قلب، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی وجود دارد.

انجیر تازه سرشار از پلی فنول ها به ویژه فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها است که ترکیبات گیاهی هستند که به نظر می رسد در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نقش دارند.

در انجیر خشک، این مولکول ها در اثر خشک شدن اندکی تغییر می کنند، بنابراین محتوای آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، حتی اگر هنوز وجود داشته باشند.

انجیر خشک به عنوان یک میان وعده سالم یا به تنهایی یا با آجیل انتخابی عالی است.

از آنها می توان برای تهیه کیک یا بیسکویت استفاده کرد، بنابراین مقدار شکر اضافه شده را محدود می کند و مقدار مناسبی فیبر برای تهیه می دهد.

انجیر سرشار از قند شیرین و شیرین است، اما برخلاف تصور رایج، انجیر نسبت به سایر میوه‌ها مانند انگور یا نارنگی کالری بسیار کمتری دارد و در میان میوه‌های با کالری متوسط ​​قرار می‌گیرد.

در مقایسه با تنقلات صنعتی، انجیر خشک کمتر از نیمی از کالری خود را دارد زیرا کاملاً طبیعی و بی رنگ، مواد نگهدارنده، چربی و روغن های گیاهی است، بنابراین «بمب کالری» نیست، بلکه یک غذای سالم و مغذی است.

انجیر خشک دارای ارزش غذایی بسیار بالا و منبع مهم انرژی است. این ماده حاوی چربی، کلسترول یا سدیم نیست، اما سرشار از فیبر محلول است.

گنجاندن آنها در رژیم غذایی کودکان، سالمندان، زنان باردار و ورزشکاران به دلیل داشتن انرژی عالی و محتوای فیبر بالا امکان پذیر است.

این بار، انرژی فوق‌العاده به غلبه بر هر وضعیت ضعف جسمی و ذهنی کمک می‌کند و تصادفی نیست که مردم دریای مدیترانه هزاران سال است که آن را به عنوان یک غذای مغذی و حیاتی مصرف می‌کنند.

انجیر به دلیل داشتن آنزیم هایی که جذب غذا را تسهیل می کند، سرشار از پتاسیم، آهن و کلسیم است و برای استخوان ها، دندان ها، بینایی و پوست مناسب است، خاصیت گوارشی دارد.

انجیر خشک نیز به دلیل محتوای بالای پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های طبیعی، «دوست قلب» محسوب می شود.

آیا عاشق زیبایی طبیعت و تنوع میوه های آن هستید؟

سپس شما باید انجیر خشک شیرین ما را امتحان کنید.

در اینجا می توانید به راحتی انجیر خشک را به صورت آنلاین – با بهترین کیفیت و همچنین ارگانیک خریداری کنید.

اطلاعات مربوط به محصول و شرایط دقیق خرید آن را می توانید در فروشگاه اینترنتی ما بیابید.