خاصیت انجیر خشک و تاثیر شگفت انگیز آن بر لاغری

انجیر از جمله میوه های بهشتی است که طرفداران زیادی دارد و به صورت خشک و تازه مصرف می شود.

این میوه خوشمزه، مغذی و دارای خواص شگفت انگیزی است که سنین مختلف از کودکان تا سالمندان را به استفاده از آن ترغیب می کند.

برداشت این میوه در فصل تابستان و در مدت زمان کوتاهی است، به طوری که مردم فقط در آن مدت می توانند از میوه های تازه آن استفاده کنند، در حالی که در بقیه ایام سال از آن استفاده نمی کنند، اما مردم می توانند از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوند. با خوردن آن در فصول دیگر

اگرچه میوه های تازه و خشک شیرین هستند، اما انجیر جدید بافتی نرم و جویدنی دارد و پر از دانه های ریز و شکننده است که به دلیل بافت خاصی که دارد ممکن است مدت زیادی نگهداری نشود، بنابراین بهترین راه حل خشک کردن آن است.

خواص انجیر خشک برای سلامتی بسیار بالاست در نتیجه مردم آن را به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه مصرف می کنند.

خاصیت انجیر خشک

یکی از شناخته شده ترین و پرمصرف ترین میوه ها، انجیر است که در انواع مختلف اما تقریباً یکسان یافت می شود.

این میوه یک میوه بهشتی و محبوب با خواص غیر معمول است. بنابراین افراد برای اینکه بتوانند از خواص بی نظیر آن که برای افراد در هر سنی مناسب است استفاده کنند، علاوه بر خوردن آن به صورت تازه و خشک و خوردن آن به عنوان میان وعده، از خوردن آن و آنچه برای تغذیه بدن خود نیاز دارند لذت می برند.

خوب است در این زمان خواص بی نظیر میوه های خشک مانند انجیر خشک را ببینید.

انجیر خشک نیز مانند انجیر تازه سرشار از مواد مغذی است و همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین مانند ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و فیبر است.

 

این میوه شیرین حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند کورستین، کامپرول است.

همانطور که قبلا ذکر شد، همانطور که می دانید انجیر خشک طعم بسیار شیرینی دارد، اما با دانستن این نکته که قند زیادی در آن وجود دارد، می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد و حتی به کاهش وزن کمک کند.

میوه خشک ابری حاوی آب کمتری نسبت به انجیر تازه است و سرشار از کالری، قند و مواد مغذی است.

اگر بخواهیم کالری آن را به صورت محدود بیان کنیم، می گوییم حدود 150 گرم انجیر خشک حاوی 371 کالری است و کلسیم و منگنز به ترتیب 23 و 38 درصد تخمین زده می شود.

انجیر خشک باعث تقویت و استحکام استخوان های بدن می شود و استفاده و اندازه مناسب به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

به دلیل آنتی اکسیدان های مختلف، از پیری زودرس جلوگیری می کند و به جوان سازی پوست شما کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در میوه های خشک ضد التهاب و ضد سرطان هستند.

فیبر بالای این میوه خشک باعث ترشح و رفع ناراحتی های شکمی و در نهایت رفع یبوست می شود، بنابراین اگر از یبوست و مشکل در دفع مدفوع رنج می برید، می توانید با خیال راحت از این میوه خشک استفاده کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، انجیر خشک حاوی ترکیبات گیاهی خاصی است. آنها پاسخ ایمنی را تحریک می کنند و ژن های خاصی را که بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر می گذارند تنظیم می کنند. بنابراین می توان گفت که نقش مهمی در پاسخ سیستم ایمنی به باکتری ها، ویروس ها و به طور کلی عوامل بیماری زا دارند.

روی و آهن در انجیر خشک وجود دارد که باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شود.

دانشمندان خواص دیگری را در انجیر خشک کشف کرده اند که از جمله آنها می توان به تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر با جلوگیری از تشکیل پلاک در بیماری آلزایمر اشاره کرد.

انجیر یکی از بهترین میوه های فصل به حساب می آید که طعمی شیرین و مغذی دارد.

و انجير سياه از ميوه هاي بهشتي است كه در قرآن كريم آمده و به سوگند خدا قسم خورده است.

اما انجیر تازه را نمی‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد، بنابراین آن را خشک می‌کنیم تا بتوانیم در تمام فصول آن را بخوریم.

بیشتر انجیر خشک ایران در منطقه زاگرس و در شهرستان استبان تولید می شود.

به دلیل شیرینی این ابر میوه خشک، برخی از بیماران دیابتی تصور می کنند که دیگر حق استفاده از آن را ندارند، در حالی که تحقیقات نشان داده است که این میوه به کاهش سطح قند خون و افزایش پاسخ انسولین در بدن کمک می کند، بنابراین نتیجه این است که جایگزینی برای استفاده صحیح و مناسب برای بیماران دیابتی نیست. علاوه بر این باید توجه داشت که این میوه سرشار از ویتامین E، استرول، تانن و سایر ترکیبات فنلی با خواص ضد دیابتی است.

این موارد تنها تعدادی از خواص شگفت انگیز انجیر خشک است که آن را از سایر میوه های خشک متمایز می کند.

انجیر خشک برای لاغری

اگر رژیم دارید یا به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید، می توانید از انجیر خشک به شرط مصرف کافی آن کمک بگیرید.

ممکن است تعجب کنید که این روند چگونه انجام می شود و در حال حاضر برای بررسی آن مردد باشید.

پاسخ این است که فیبر موجود در انجیر خشک که یکی از خواص این میوه خشک برای لاغری است، احساس سیری را افزایش می دهد و احساس گرسنگی را از بین می برد تا کمتر تمایل به خوردن داشته باشید و در نتیجه این کار را انجام خواهید داد و مصرف غذا را کاهش می دهید.

تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای غنی از فیبر نه تنها به کنترل وزن کمک می کند بلکه از بیماری قلبی و دیابت نیز جلوگیری می کند. خوردن فیبر غذایی سلامت کلی را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این، انجیر خشک به طور طبیعی شیرین بوده و هیچ قند اضافه‌ای ندارد. بنابراین، می تواند جایگزین خوبی برای دسرهای با طعم شیرین مانند کشمش، شکلات و سایر تنقلات باشد.

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید یا برای رسیدن به وزن دلخواه خود تلاش می کنید، بهتر است به جای شکر و شکر از انجیر خشک برای شیرین کردن کیک استفاده کنید و آن را با چای و شیر میل کنید.