بو دادن تخمه آفتابگردان خام و مزه دار کردن به دو روش ساده و خوشمزه

یکی از میان وعده های مورد علاقه ما تخمه آفتابگردان است. این محصول در نقاط مختلف کشور از کیفیت خوبی برخوردار بوده و ویژگی های بسیاری دارد. در این مقاله نحوه بو دادن تخمه آفتابگردان خام را به شما آموزش می دهیم و اطلاعات خوبی در مورد این محصول به شما می دهیم.

اول از همه، تخمه آفتابگردان با طعم هایی مانند پر، شور و فلفلی تولید و عرضه می شود.

تخمه آفتابگردان سرشار از امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی و روغن آفتابگردان است.

طبیعت تخمه آفتابگردان گرم و خشک است و خواص زیادی برای بدن انسان دارد.

این محصول دارای مقداری سلنیوم و دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است که برای عملکرد تیروئید مفید است.

تخمه آفتابگردان اجیلی سرشار از منیزیم است که می تواند به خوبی از بدن، مغز و حتی قلب محافظت کند.

بو دادن تخمه آفتابگردان خام

بسیاری از مردم دوست دارند تخمه آفتابگردان را خودشان تولید کنند، بو دادن آن بسیار آسان است، اگر دقت کنیم که تخمه آفتابگردان را بو کنیم تا بهترین طعم را به تخمه بدهیم.

در واقع، عدم توجه به تنظیم حرارت و چرخاندن تخمه ها در ماهیتابه و سایر اقلام یا برشته نمی‌شوند و یا کاملاً می‌سوزند، بنابراین، قبل از شروع به آماده کردن و بو دادن تخمه ها باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم.

برای تهیه تخمه آفتابگردان شیراز بو داده ابتدا باید آن ها را زیر آب سرد گرفته و سپس نمک زده و در جای مناسب قرار دهید تا خشک شوند. اگر نمک نخورده باشد اشکالی ندارد چون نمک هم در مرحله آماده سازی است.

در مرحله بعد آن ها را در تابه می گذاریم و روی حرارت ملایم می گذاریم، آنها را زیر و رو می کنیم تا گرم و داغ شوند، در این مرحله مغزها تغییر رنگ می دهند که در این حالت تخمه ها برشته می باشند، و ما سعی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که تخمه ها برشته شده اند. اگر اینطور است، برشته کردن را تمام می کنیم، اما اگر هنوز خام بود، به تفت دادن ادامه می دهیم و حرارت می دهیم تا خوب قهوه ای شود.

لازم به ذکر است که اگر در حین خیساندن نمک زدید دیگر نیازی به نمک زدن نیست اما اگر نمک نخورده بودند در پایان کار کمی آب نمک به دانه های خشک اضافه می کنیم و یک قاشق لیمو هم اضافه می کنیم. آبغوره و در صورت تمایل یک قاشق سرکه به آنها می زنیم و آب را هم مرتب روی تخمه ها می ریزیم تا تبخیر و خشک شوند سپس روی آتش می گذاریم و بعد از خنک شدن آماده استفاده می شود.

در بو دادن تخمه آفتابگردان دقت بالایی لازم است، از جمله حرارت مناسب مناسب است زیرا حرارت زیاد باعث سوختن دانه ها یا کیفیت آنها می شود، در واقع بوی دانه ها در تعیین کیفیت آنها نقش دارد. دقیق تر است که آنها را بو کنید و از طعم های مناسب استفاده کنید،محبوب ترین تخمه آفتابگردان آنهایی می باشند که با کیفیت بالا و دانه های متورمی دارند.

تخمه آفتابگردان گلپر

از دیگر خواص تخمه آفتابگردان گلپر این است که می تواند افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین های موجود در تخمدان ها می توانند به افزایش انرژی بدن کمک کنند.

استفاده از تخمدان ها می تواند سلامت مغز، زیبایی و پوست را بهبود بخشد، از ریزش مو جلوگیری کند، وزن را کاهش دهد و به درمان دردهای اسکلتی عضلانی کمک کند.

افراد زیادی هستند که به تخمه آفتابگردان علاقه دارند و از آن برای تماشای فوتبال، فیلم در خانه و حتی فیلم استفاده می کنند.

میزان چربی و کالری این تخم مرغ ها بسیار بالاست، بنابراین به افراد چاق توصیه می شود از تخم مرغ در مقادیر بسیار کم استفاده کنند.

به افرادی که چربی خون بسیار بالایی دارند ممکن است تخم مرغ خام پیشنهاد شود زیرا چربی کمتری دارند.

سعی کنید به هیچ وجه بعد از غذا از تخمه آفتابگردان استفاده نکنید زیرا می تواند چربی خون را بعد از غذا به میزان زیادی افزایش دهد.

تخمه آفتابگردان منبع خوبی از پروتئین است و در نتیجه جایگزین مناسبی برای گوشت است و کسانی که تمایلی به خوردن گوشت ندارند می توانند این محصول را برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن مصرف کرده و در برنامه غذایی خود قرار دهند.

تخمه آفتابگردان شور

بسیاری از فواید تخمه آفتابگردان نمکی بسیار زیاد است، به دلیل وجود ویتامین A و D می تواند در درمان کبد چرب مفید باشد.

جالب است بدانید که میزان چربی تخمه خام بسیار کمتر از تخمه بو داده یا پرورشی است.

چربی های موجود در تخمه آفتابگردان خام به بدن آسیب نمی رساند.

توجه داشته باشید که اگر از تخمه آفتابگردان به مقدار زیاد استفاده شود، می تواند برای سلامتی مضر باشد.

بسیاری از نانوایی ها نیز از مغز تخمه آفتابگردان برای پخت نان استفاده می کنند و به آن طعم لذیذ و مقدار زیادی از آن در صبحانه می دهند.

تخمه آفتابگردان دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی است و به دلیل خواص ضد باکتریایی خود می تواند برای درمان زخم ها مفید باشد.

تخمه آفتابگردان فلفلی

بر اساس نتایج، تخمه آفتابگردان می تواند نقش مهمی در درمان دیابت و حتی کلسترول داشته باشد.

استفاده از فلفل قرمز می تواند قند خون بالا را کاهش دهد و قند خون را به میزان قابل توجهی تنظیم کند.

بسیاری از افراد از طریق گلوکز موجود در بدن خود از دیابت رنج می برند و مصرف تخمه آفتابگردان می تواند این بیماری را کنترل کند.

تخمه آفتابگردان بسیار مفید است و این محصول در کاهش کلسترول خون نقش دارد و همچنین از تغذیه سلول های سرطانی جلوگیری می کند، این محصول گرفتگی عضلات را از بین می برد و برای افرادی که می خواهند لاغر شوند مفید است زیرا اشباع کننده و جلوگیری از پرخوری چاقی می باشد.

تخمه آفتابگردان به دلیل دارا بودن سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها از پوست محافظت می کند و در جذب رادیکال های آزاد و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست نقش دارد.این محصول در کشور ما بسیار پرطرفدار است و البته محصولی با ارزش غذایی بالا است، البته به صورت خام نوع خاصیت بیشتری دارد و بیشتر مردم از مصرف تخمه آفتابگردان و این محصول بیشتر لذت می برند و باید توجه داشت که تمام محصولات گیاهی به صورت خام ارزش غذایی بالاتری دارند اما بیشتر آنها پخته می شوند.

با توجه به مصرف زیاد تخمه آفتابگردان در کشور ما، این محصول در شهرهای مختلف کشور تقاضای زیادی دارد و توسط تولیدکنندگان زیادی در سطح بالایی تولید می شود و عمدتاً با کیفیت خوب و تازه، سنتی و صنعتی آفتابگردان تولید می شود. تخمه های مصنوعی با توجه به استانداردها طعم و لذت خوبی دارند و همچنین با رعایت بهداشت و در بسته بندی های خوب قابل خرید هستند و نوع سنتی نیز کیفیت خوبی دارد اما ضروری است در هنگام بو دادن با دقت بالایی انجام شود.

تخمه آفتابگردان لیمویی

لازم به ذکر است که تخمه آفتابگردان لیمویی در صورت مصرف متعادل منجر به چاقی نمی شود.

تعداد کالری این دانه در هر ۴۰ عدد گرم حدود 170 کالری دارد که بسیار قابل توجه است.

دانه های آفتابگردان سرشار از فیبر، پروتئین و روغن هستند و اگر عدد از آنها را به مقدار لازم مصرف کنید، می توانید در هر زمانی احساس سیری کنید.

تخمه آفتابگردان نمکی

لازم به ذکر است که بیشتر تخمه آفتابگردان شور حاوی ویتامین E است و خوردن 30 گرم از آن می تواند نیاز بدن به این ویتامین را به مقدار کافی برطرف کند.

در واقع، ویتامین D می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند و رادیکال های آزاد را در بدن کنترل کند.

افرادی که غذاهای حاوی ویتامین E می‌خورند از بیماری قلبی در امان هستند.

تخمه آفتابگردان طعم‌ دار

در واقع، دانه‌های آفتابگردان طعم‌دار تخمه آفتابگردان حاوی چند غیراشباع هستند. چربی ها و می تواند کلسترول مضر را از بدن دفع کند.

بهتر است بدانید 90 درصد چربی موجود در تخمه آفتابگردان و تخمه کدو تنبل سالم و برای رشد و تقویت عضلات بدن بسیار مفید است.

تخمه آفتابگردان صادراتی

بر اساس داده ها صادرات تخمه آفتابگردان کیفیت بالایی دارد و به کشورهای مختلف صادر خواهد شد.

دانه ها حاوی روی، فیبر و آهن هستند که می تواند کمک زیادی به رساندن اکسیژن به گلبول های قرمز خون کند.

جالب است بدانید که زیاده روی در مصرف تخمه آفتابگردان می تواند حساسیت بالایی را به همراه داشته باشد، پس سعی کنید به دفعات مورد نیاز از آن استفاده کنید.

بهتر است بدانید که از تخمه آفتابگردان در دامداری نیز استفاده می شود.

قیمت تخمه آفتابگردان صادراتی

در بازار داخلی و بازار صادراتی، قیمت صادراتی تخمه آفتابگردان متفاوت است.

در واقع کیفیت، نوع سفید کننده، تازگی، خام یا بو داده بودن آن تاثیر زیادی در قیمت گذاری آن دارد.

توصیه می شود برای جلوگیری از فشار خون بالا و حتی بیماری های قلبی عروقی، فقط 1600 میلی گرم تخمه آفتابگردان در روز استفاده شود.

خرید تخمه آفتابگردان صادراتی

امروزه روش های مختلفی برای خرید تخمه آفتابگردان صادراتی وجود دارد که به صورت حضوری و اینترنتی قابل سفارش می باشد.

تخمه آفتابگردان با تامین فیبر برای افرادی که از یبوست رنج می برند کمک زیادی می کند.

این تخمه برای درمان اسهال در بدن بسیار مفید است.

افرادی که به طور روزانه از تخمه آفتابگردان استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان خون هستند.

مغز دانه می تواند در درمان بیماری های پروستات و روده بزرگ بسیار موثر باشد.

به دلیل خواص بالای تخمه آفتابگردان چینی، مصرف آن برای زنان باردار و همچنین برای کنترل فشار خون توصیه می شود.

جالب است بدانید که تخمه آفتابگردان برای کودکان بسیار مفید است.

عرضه کننده اصلی و مستقیم تخمه آفتابگردان مرغوب نیز محصولی تازه است، به همین دلیل خریداران زیادی که ترجیح می دهند به صورت مستقیم و با فروش مستقیم تخمه آفتابگردان باکیفیت و ارزان را خریداری کنند، با این حال دسترسی به بهترین محصول به شکل تازه مشکل است. لذا تولید کنندگان تخمه آفتابگردان مرغوب کیفیت بالا به صورت حضوری و یا به دلیل مسافت و هزینه های اضافی بسیاری از خریداران عمده، اما دسترسی به این فروشندگان آنلاین بسیار آسان است و مشتریان عمده می توانند به راحتی به فروشگاه معتبر دسترسی پیدا کرده و با کمترین هزینه این محصولات را خریداری کنند.

همانطور که در مطالب فوق گفته شد با کیفیت ترین نوع تخمه آفتابگردان خام به کشورهای دیگر صادر می شود و مهمترین عامل برای تداوم این امر حفظ و تقویت کیفیت این محصولات در کنار بسته بندی و فرآوری آنها می باشد.

برای صادرات مناسب این محصول لازم است بسته بندی آجیل از این نوع در شرایط نگهداری مناسب بوده و هیچ گونه آسیبی نداشته باشد از جمله کشورهایی که تخمه آفتابگردان به آنها صادر می شود عراق می باشد به دلیل اینکه به ما نزدیک است، بنابراین صادرات با حاشیه سود بسیار بالا امکان پذیر است.

همانطور که قبلاً گفته شد، تخمه آفتابگردان فواید زیادی برای بدن دارد.اگر به تخمه آفتابگردان علاقه زیادی دارید، باید برای داشتن کیفیت و بهره مندی از قیمت منصفانه آن را از فروشندگان معتبر خریداری کنید تا از مرغوبیت آن مطمئن شوید.

مجموعه ما سالهاست که در زمینه تولید و عرضه نوع تخمه آفتابگردان فعالیت دارد و هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیز با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب برای عرضه است.

در صورتی که قصد خرید محصولات ما را دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی ثبت شده در سایت با همکاران ما تماس گرفته و خرید خود را انجام دهید.

گروه بزرگ و قابل اعتماد ما یکی از بهترین تامین کنندگان تخمه آفتابگردان تازه و مرغوب می باشد که بدون واسطه اقدام به فروش تخمه آفتابگردان نموده و امکانات مناسبی را برای مشتریان در نقاط مختلف کشور فراهم نموده است تا به راحتی از کیفیت محصولات ارائه شده نیز مطلع شوند. برای اطلاع از قیمت امروز آن محصول و سفارش تخمه آفتابگردان تازه و مرغوب برای آنها ارسال شود.

شما می توانید با استفاده از خرید آسان و مقرون به صرفه این محصول، فرم مشاوره موجود در وب سایت را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و شما را برای خرید این محصول راهنمایی کنند.